städning

Man kanske ska försöka komma igång med bloggandet igen, så kanske mina få läsare (och kanske blivande) kan få lite att läsa för en gångs skull.

Min förra vecka bestod av mega ont i halsen och hög feber, jag yrade och blev hämtad av familjen för att bo i Ersmark, så jag och syster bytte boende tis-söndag. förra veckan besökte jag vårdcentralen fyra gånger och lärde mig hela TVtablån på vardagar utantill. För stunden har jag snuva kvar och nässelutslag i handflatorna, det sticker, svider och kliar samtidigt. inte så kul.. vaknade inatt av att det kliade stört mycket.. men febern är borta och styrkan börjar komma tillbaka, det verkar gå åt rätt håll. och nej, jag har inte haft svinis.

Imorse ringde jag och bad Akelius att skicka ett uppsägningspapper, bye bye Morkullevägen 18c. ska försöka hitta mig något billigare boende, håll tummarna för jag hittade en toppen bra på haga för 2080 i månanden, men det var en som var före som ville kolla in den, inflytt december. perfekt. lovely. hoppas den personen inte vill ha den! Men med min tur kommer personen i fråga ta den. Men då är det bara nya tag.

Sen har jag städat. rensat avlopp och städat toan. sorterat mina kläder. dammsugit och sorterat i garderoberna. duktigt fröken Ö.

Idag är det måndag, vilket betyder ridning, jag vill rida ikväll men jag får inte. får rida igen det någon annan gång, för doktorn har gett mig ett sjukintyg. Ska nog dit endå och titta på alla när dom rider, det blir spännande.

Annars består veckan av jobb och födelsedagsfirande och bröllop. det blir nog en bra vecka detta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0