blogg blogg

det är faktiskt ganska kul att blogga, satt igår och tittade igenom det jag skrev förra sommaren då jag bloggade som mest, shit vad man har mognat på ett år bara. lite naiv var man nog för ett år sedan.. och vad fort ett år går, sjukt. har vaknat och haft ont i kroppen, som om det vore träningsvärk, nu tror jag att min kropp spelar mig ett spratt.. jag har ju inte gjort någonting  på över en vecka.

jag håller med jessica, malou på fyran är underbar. sen apropå tv (kanske ska göra en tvprogram blogg..inte mode utan tv program, haha) dokumentären igår var bra, den som gick upp mest gick upp 9 kg på fyra veckor och en kille fick bara muskler. hans kropp ställde om energin till att förbränna den i musklerna så de gick upp. men de kom iaf fram till en sak, om man var tjock som barn, eller om man som barn och liten kunde äta extra kakor fastän man var mätt, var ett tecken på att man lätt kan lägga extra fett på kroppen, "fettlagra" som dom kallade det. självklart började jag tänkte mig hur jag var som liten, och jag har ju alltid gillat det där lilla extra som alltid får plats i kroppen. man kanske måste se över sitt ätande.. men det som var intressant var att de pratade mycket om "kroppens normalvikt". och personerna som var med i utredningen gick snabbt ner de kilon de hade gått upp för att kroppen vill tillbaka till där de var. så de pratade om övervikt, och om överviktiga personer, doktornerna sa allihopa att det är bättre att gå ner i små lagoma mängder så att kroppen mår bra, för går man ner för mycket kommer det vara svårare att hålla det eftersom kroppen anser sig ha en viss normalvikt, och den kan vara lite större än vad man själv vill. så. jag kanske har hittat min normalvikt, för jag har inte pendlat speciellt mycket på många år, vilket jag tror är bra?

måste erkänna en sak.. igår köpte jag något gott, chokadmousse, och jag har kvar idag. har typ mens sug utan att ha mens. suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0