ledig måndag = tvätt och städdag

uppstigning just innan nio, efter att ha somnat runt tio tiden igår. skönt. syster sov hos mig, mycket mysigt. klev upp och började med ett projekt jag länge borde ha gjort. på sistone har jag haft lite svårt att duscha för att det har börjat bli lite stopp i avloppet, för någon vecka sedan hade jag tänkt ta mig an avloppet men blev då sjuk och jobbade ganska mycket så när jag väl kom hem orkade jag inte börja med det. men imorse så var det dags. som ni kanske alla vet har jag badkar i mitt badrum, och för att ta sig till avloppet under badkaret så måste man ju få bort det där stora vita "locket", det var ju ett äventyr i sig, men tillslut så fick jag en snilleblixt och fick bort det. väl där inne så skruvade jag lös lite olika delar till röret som leder vatten, fick då lös det stora långa röret och spolade lite vatten (ganska hårt vatten) och där var stoppet, plopp sa det och så var det fixat, tänk så duktig man kan vara ibland alltså, rörmockaren Linn. och allting sitter nu där det ska och ingenting läcker. (eller hur det nu stavas, blev lite osäker.. heter det läker eller läcker?)

efter att ha fixat avloppet (så det nu går att duscha) så har jag städat hela badrummet, hallen och rummet, sen har jag nu slängt i tvätten i tvättmaskinerna, men när jag kommer ner i tvättstugan är det någon som tagit mina tvättmaskiner! (tvättstuga 2) kände frustrationen och blev lite små sur, men jag proppade in min tvätt i maskinerna i tvättstuga 1 istället och sen kommer det ner en kvinna, stressad och lite skamsen, hon hade nämligen tagit fel på datum, och fått panik när hon såg mig gå ner i tvättstugan med en tvättkorg. men det löste sig ju tillslut eftersom det fanns två maskiner lediga, tur man är snäll, men jag hade ju helst vela haft de andra maskinerna, känner mig mest hemma med dom.

ikväll är det ridning och jag längtar.

Kommentarer
Postat av: veronica

Det stavas "läcker", SÖTNOS! Jag saknar dig visst kan vi ses? puss

2009-03-24 @ 23:45:23
URL: http://venilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0