bra fröken ö

kvart i åtta så tog jag tag i min dag och gjorde en sak jag hade tänkt göra idag, jag städade undan i köket. grattis, det tog några timmar fröken ö. med lite Tiger Lou poppandes ut ur högtalarna på min sterio blir allt bara bra!

på tal om musik ur högtalare.. ska jag berätta om mina två senaste nätter? jag tror jag har fått nya grannar som bor vägg i vägg med mig men i andra "uppgången" alltså 18D.

1. natten till onsdag vaknar jag av mega hög musik klockan tio i tolv, och det tystnar inte förrän vid ett tiden, (då blir musiken så "hög" att man kan iaf somna mha bomull i öronen. Min största fråga var, VEM har fest en tisdag? (jo dom) jag var så trött och arg att jag var nära på att brista. men tillslut somnade jag, men oh så trött jag var när väckaren ringde klockan 0530.
2. från klockan sju på onsdagkväll är det partay igen hos grannen, men denna gång är det väääldigt hög musik plus att det låter som att dom håller på att riva hela lägenheten, det dunstar i golvet och ja, vem vet vad de gjorde där, säkert hela havet stormar eller något sådant trevligt. iaf. det blir aldrig tyst, jag tänkte för mig själv att det är ju ok klockan sju, det stör mig inte jag blev bara lite fundersam på vad de gjorde, men klockan gick mot nio, tio och fortfarande samma ljudnivå. jag är då så trött att jag nästan somnar framför TVn så vid halv elva tar jag mitt pick och pack och beger mig mot sängen istället. men det blir aldrig tyst hos min granne, och det går verkligen inte att stänga ute ljudet. så vet ni vad jag gör? jag ringer störnings jouren, men just när jag fått en bil att komma så blir det knäppt tyst, så jag väntar några minuter sen ringer jag och ber bilen vända. men precis när jag lagt mig till rätta så, vad tror ni? jo musiken sätter igång igen. jag tror verkligen inte att det är sant, men jag klär på mig lite kläder och beger mig över till mina "Kära" grannar, det är en ganska ung tjej som öppnar, hon kan inte vara mycket äldre än jag, men jag ber henne iaf sänka ljudet, (KÄRRING LINN) kände mig lite som en gamm kärring men jag gick iaf över till mig själv och gjorde ett nytt försök till att sova, men de sänker inte på ett litet tag, och då är ljudnivån så pass "låg" att jag kan stänga ute den någorlunda med lite bomull i öronen, så tillslut somnar jag, mha bomull men även för att hela jag var helt död.

vad skulle ni ha gjort? och vilka har fest tisdag OCH onsdag mitt i veckan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0