måndag vecka fyra

nu har jag sovit ut. så underbart jätte skönt, tror jag säger som min gode vän Linn, sova är nog ett intresse i mitt liv. förstå så skönt det är. man mår ju så toppen bra efter en god natts sömn!

Idag har dagen mest bestått av vuxenhetsgrejer, förstår inte riktigt att man kan bli vuxen så fort. helt plötsligt står man där, med lägenhet, fast jobb och räkningar. (ja det är vuxengrejer enligt mig)
jag har iaf organiserat denna månads ekonomi, även fastän jag inte sett någon lönespec, (den kommer på torsdag). har räknat med 2000 kronors sparande denna månad, och det är mitt nyårslöfte mina goda vänner, att försöka spara minst2000 varje månad. (Det blir ju ändå 24000 på ett år) och nu ni, för att kunna lägga undan pengarna har jag idag, gjort mig ett till konto, som jag kan göra överföringar till och från, visst visst. nu har fröken Ö tagit tag i sitt liv.
Jag har även ringt till Telia, och nu har jag gjort så att det blir telefonräkning varje månad istället för var tredje (inte lika stor chock..) sen måste jag bara få min gode far att skriva på pappret att ändra så att mobiltelefonnummret står på mig istället för på han, med andra ord, räkningen kommer hit till Morkullevägen istället för till Söndagsvägen.

Nu ska jag fräscha till mig lite och sen bege mig mot Ersmark, super mys dag, Linn x 2, Lisa och Jenny häng. M Y S ! Sen i eftermiddag är det dags för stallet, ååh jag gillar måndagar, gänget och stämningen, allt. helt underbart! Förresten så är jag inte fattig längre, fick ju visst lön den 15onde. jippi. inte under hundralappen på kortet längre! Jag känner mig alive again.

Broken Strings är en galet bra låt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0