hela helgen i ett inlägg

fredag: klev upp halv sex för att ta mig till jobbet och öppna butiken, kommer dit och khadouja är också där och öppnar, nej var min första tanke, (för jag var död när jag klev upp pga att jag hade sällskap till halv tolv/tolv tiden på torsdagkväll) sen sprang jag och kollade på schemat, och det var både jag och khadouja som stod på öppningen, jag ringde då och väckte oskar, det var jag som skulle öppna och khadouja skulle stänga, stackars khadouja, men ingen av oss tänkte bege oss hemåt, så det slutade med att jag fick jobba golv pass men med kassajour ett, det blev ganska mycket kassasittande ändå, men en mycket trevlig jobbdag med mycket kunder, det var ju faktiskt barnbidrag i fredag! vi körde fem kassor redan kvart i tio (crazy) men skoj! Slutade som sagt strax efter två, då satt jag och tjattrade lite i personalrummet, sen handlade jag lite till middagen och till festen som jag anordnade i fredags. tjejfest a Mariehem, mycket trevligt.

tog mig hemåt med buss och en massa matkassar, fixade en mega mysig middag till mig och ina, redan där började vi bli lite rund under fötterna, men gott var det med vin, (och ditt vin var gott hjärtat!) mina brudar började dyka upp en efter en, tillslut tror jag vi var runt 15 personer här, med underbar musik och underbara tjejer, jag var så glad så glad. (och lite väl rund under fötterna där ett tag..) Linn och Therese var nyktra, och de lovade att de skulle släcka och stänga efter oss när vi begav oss mot stadens äventyr (krogen helgen innan löning, inte någon större höjdare..) men gänget var bra, mindre bra känslor ute på krogen, men det spelar ingen roll idag, jag var bara lite arg och less. men när jag väl tog mig hemåt med taxi som ina betalade så hittade jag först en liten post it lapp precis vid min ytterdörr där det stod "välkommen hem". åh vad gulligt tänkte jag, sen när jag kom mig in i lägenheten så var det post it lappar ÖVERALLT, jag gick runt och log för mig själv, tvättade bort min sminkning som för övrigt min underbara veronica hade hjälpt mig med (TACK), borstade tänderna och sen la jag mig tungt i sängen och somnade i princip på en gång.

lördag: klev upp klockan nio eftersom vi skulle åka klockan tio till lycksele. hittade ännu mera lappar (som jag sa, de var överallt) fortsatte gå runt och le och söka lappar, drack två energidrycker för att på så sätt få bort lite av den tunga huvudkänslan. åt frukost, läste tidningen och duschade precis som min vanliga morgonrutin, men klockan hann bli halv elva innan de kom och hämade mig (vilket betyder att jag kunnat sova i en halvtimme mer..) men jag satte mig iaf i bilen och vi begav oss mot lycksele för att fira farmor som fyller 80 år. (!) hon är allt bra ball min farmor, hon hade alltså lagat all mat vi åt , (vi var 32 stycken på kalaset..) större delen av dagen så lekte jag med Manfred som är mitt kusinbarn på 2.5 år. annars så umgicks jag med släkten och åt god mat! toppen kväll, men vi var inte hemma i ersmark förrän närmare ett på natten, somnade på en madrass i min systers rum.

söndag: klev upp 0645 (TUNGT) ögonen var knallröda och sved, åt lite och försökte se lite fräsch ut. (observera försökte..) tog mig iaf till bilen och hämtade Linn på tisdagsvägen klockan 0730, sen var jag på Hippologum fram till strax efter två, tävlingen vill jag helst inte säga något om, men jag kan säga så här: Denver var sjukt fin på framridningen, men sen nej.. usch jag skäms, men grattis fröken Rydelius till vinsten, den var du värd! Sen tog jag mig till Ersmark, slängde mig i duschen där, (fortfarande död..) och begav mig sen till jobbet, och där har jag stängt stället. men vilket gärngäng jag hade i kassan, hanna, johan och ina. wonderful. nu sitter jag här och bloggar och lyssnar på dunket från min granne ovanför mig, jag tror att det är någon ny som har flyttat in där.. JAG SOM VILL SOVA OCH BEHVÖVER SOVA. 

sitter förövrigt och lyssnar på gamla favoriter på Spotify, mycket trevligt. Men mina grannar kunde gärna få ... sluta spela så högt.... det är faktiskt söndagkväll och klockan är halv elva.

Hur har er helg vart?!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0