först fredag

var på jobbet vid fem i tolv och drog lite varor, men det gick inte så bra som jag trodde, stod mest vid barnmaten, så jag hamnade mycket med att hjälpa kunder, vilket jag personligen tycker är toppen kul, skulle kunna göra det hela dagar, men det som kändes mindre bra var att jag knappt hann något alls på min pall, men i slutändan så hade jag bara några saker kvar när jag drog tillbaka pallen till lagret för att börja som KL. OJ så mycket tryck det var igår, kul men stressigt. körde nio av tio kassor, det dog av som vanligt vid halv åtta tiden på fredagar, så sista timmarna satt jag och Jessica och skrattade lite mellan kunderna och pratade lite med Stenergard. vilket gäng, jag och Anna stänger butiken och Lommerdal till klockan nio, kunde inte bli bättre.

Vid tjugo i nio kommer en gammal anställd (inga namn) och handlar av mig med hennes mamma, när jag springer och stänger ner kassa tio och nio så har hon markerat en massa på sitt kvitto, varav två saker var saker hon inte visste själv vad det var. Så hon började anklaga mig för att ha "skrivit in" något på hennes kvitto, hur hade hon tänkt att det skulle gå till? Hon vet ju gott och väl om hur kassarbetet går till, att det verkligen inte går att skriva in något manuellt, man måste ju nämligen ha en streckkod för att det ska gå in i kassan, sen var det två varor som det var "fel pris på". men jag bad henne komma in med kassarna så jag kunde kika igenom hennes kassar och kolla vad de två sakerna "hon inte visste vad det var hon handlat", hennes min när vi hittade sakerna var obeskrivlig. (skrattar för mig själv nu också) allting slutade iaf med att hon skulle få en krona tillbaka, men då skriker hon ut att det inte spelar någon roll för henne utan hon ville bara påpeka att kunden alltid har rätt". haha, hela situationen gjorde att jag skrattade inombords igår.

Efter stängning skjussade Annas Kaj mig till stan, (TACK) hoppade av på Pipes och gick in på vår After Work, det var inte så roligt som jag trodde, utan bara en konstig stämning som jag helst inte ville vara med om, så efter en timma gick jag därifrån, blev medbjuden av Maja och Hannah att följa ut på Olles, jatack tänkte jag. Nu börjar det roliga. Min outfit var en rödrutig skjorta och mina "jeansleggings", och klackar. Påväg till Sveagatan kommer ett killgäng (söta sådanna) bakom mig och ropar ARN, jag vänder mig om när de ber mig stanna, (nu är jag precis bredvid pantbanken) och en kille där ville slå vad om pengar till sina kompisar att jag vart med i filmen Arn, (WHAT?) Jag börjar skratta rakt ut och svarar med ett snällt nej, såklart blev han lite besviken, men de ville absolut ha med mig på X3m (vänta nu, två år sedan jag var där.. nja..) så jag avböjde dem lite snällt så där efter mycket tjat och tog mig upp på Sveagatan. Här var det stämning, jag blev glad och taggad. Vi gick till Olles och vi betalade in oss (efter att jag sprungit runt hela stan innan jag kunde ta ut 200 kr) På olles fick jag mycket fina kommentarer , ex antal drinkar, sjukt bra sällskap, mycket kändisar, mycket dans, PERFEKT kväll. vad är det med mig när jag är nästan nykter och au naturell? SJUKT TREVLIG KVÄLL IAF, TACK HANNAH OCH MAJA NI ÄR GULD.

Kommentarer
Postat av: frida

vilken intressant dag :) det är så skrattretande när det kommer gäster/kunder som anser att dom har rätt och när man börjar förklara och man ser att dom inser att dom har fel så blir dom bara förbannade. haha.



och vilken rolig kväll, synd att jag däckade av trötthet hemma i soffan igår. puss

2009-02-14 @ 17:21:28
URL: http://fridat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0