puff puff snö

jag gillar puff puff snö, den snö som är ute nu. promenaden idag var så sjukt underbar, höll ett bra tempo hela vägen, plumsade mig fram och blev inte alls nå trött, utan det var bara skönt hela vägen. 55 minuter till ersmark, rätt bra tempo ändå. kom på mig själv att bli chockad hur långt jag kommit efter 45 minuter.. men jag saknade att ha en hund att promenera med, hur mysigt hade inte det vart? det blir nog hund till sommaren.. vill vill, en pupps från lycksele. ååh. jag måste. det blir att ta sig ork och tid, en liten bebis kommer det bli. sen på min promenad idag kom jag som verkligen på att jag ska flytta hem igen, hur skumt är inte det? men det kommer bli bra. det tror jag absolut. men samtidigt ganska konsigt.. som typ när man vart ute, smyyyyyyga in och smyga i säng. kommer inte bli fler "ligga i sängen hela dagen och bara trycka i sig gotta och se på film dagar",

efter min raska promenad skottade jag hela gården i ersmark. det kändes bra när jag väl var klar. då såg jag på mannen som talar med hundar med kisse kurrande i knäet och sen for jag till willys, köpte två bananer och en drickyoughurt, träffade folk , pratade fort med dom sen begav jag mig med bilen till stallet, bilkö från e4arondellen och till stan.. helt galet!

ridningen gick B A J S i början, men efter halva lektionen bytte jag och Linn häst och det gick myycket bättre, lite kär är man ändå i Xtrem. (det gick inte lika bra för linnsan efter bytet.. hon var bitter.. jag känner igen den känslan..) nu längtar jag till kursen den andra januari.  men först ska det bli jul och nyår, jul i ersmark kommer bli super! sen jobb juldagen och annan dagen och nyår, men det ska bli trevligt. mycket trevligt faktiskt!

ska nog till lycksele i mellandagarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0