inlägg på lucia

Till att börja med: YES KEVIN VANN IDOL!!! så rätt så rätt, Då han kommer till Umeå ska jag (pinsamt nog) stå och se honom och hoppa tillsammans med hans energi , puss på honom.

gårkvällen? ujuj, mamma kom och hämtade mig och skjussade mig till stan för bussarna var inställda pga vädret, men det var mycket snällt av min ömma moder att skjussa mig! Möttes upp av en pepparkaksgumma i dörren på Sveagatan och två halvnakna Anna och Maja som sprang runt och sminkade sig, fixade håret och klädde sig samtidigt.. Vi beställde mat från Lovley, jag en kycklingsallad som jag såg mycket fram emot (men blev grymt besviken, det var ju bara en massa lök och jag är inget stort fan av lök!) vi satte in oss i Unnebys bil, med så mycket grejer att det kändes som om vi skulle fara på roadtrip låångt bort med hundra kilo packning, (Men det var mest en massa påsar från systemet..) jag hade med mig cider för jag taggar upp för fet fylla ikväll istället. väl framme blir Hannah arg på mina horn eftersom hon också är rudolf, jag känner mig lite förnärmad och sätter mig vid köksbordet och börjar hugga in i min sallad. Sen börjar festen dra igång lite smått med singstar och så. Men sen slår klockan 2000 och då är det dags för IDOL. vi ser hela programmet, typ hela festen, jippi. sen efter idol fortsätter singstar och folk blir mer och mer fulla.. och jag sjunger sönder min röst. Grattis fröken Ö. Sen efter festens slut är jag så hungrig att jag har kramp i magen, så vi beger oss ett gäng mot stadens nattliv för lite mat, men det tog hundra år för det blir djupasamtal hos folk som stannar och har sig, jag tittar på klockan och ser att det börjar bli knapert att hinna med bussen, så jag sätter av och går själv till bussen, jag springer om vartannat och hör knepiga kommentarer från fulla killgäng påvägen till bussen, (haha) alltså kommentarer som "men håll takt med henne vettja". (inga sexuella.) men sen väl framme vid  busshållplatsen (0217) tänker jag i mitt stilla sinne "yes" jag hann. Väl väntande på busshållplatsen kikar jag runt lite på folket som står och väntar på bussen och börjar fundera lite längre, hmm.. varför står det inte en enda buss på vasaplan? NEJ, tänk om dom inte börjat gå? Jag pratar lite smått med tjejerna bredvid mig om detta och försöker hitta svar. Men det slutar iaf med att jag ringer till Umeå Taxi och hon berättar att bussbolaget har ringt till bolaget och berättat att bussarna inte går, så de skickade taxibilar hela tiden till vasaplan, jag och tjejen bredvid börjar prata lite och avreagera vår frustration på varandra (Båda hungriga och trötta..) Men hon bor iaf  på Liljansberget så vi tar oss en promenad till Rex och har sån tur att vi hittar en taxi där (man måste vara lite smart ibland!) så vi delar taxi, tar varandras nummer så nu har jag en "Elin Taxikompis" i telefonboken..

Det var iaf min gårdag, så nu har man vaknat för tredje gången. Jag tror att antingen fyttar min granne ovanför mig ut eller en ny in, för det har spungits upp och ner för trappen klockan nio imorse, jippi.. men jag somnade iaf om och blev väckt av telefonen så nu är jag  iaf vaken. Idag ska jag städa undan lite, handla lite mat och sen kommer Stavert, Lotta och Jessica hit och ikväll blir det persalfest. Tagga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0