9 december

Jahapp, nu rullar bara dagarna fram mot jul, detta år har verkligen gått fort, och så mycket man har hunnit med! Ujuj, det är redan vecka 50 och ja, två veckor kvar till julafton, och jag har inhandlat tre julklappar, grattis Linn, bra jobbat!

Ridningen igår gick så dåligt så dåligt, jag var inte alls nöjd med mig själv.. men ett stort plus var mys hemma hos mig efter stallet med Linn och Elias, den där Linn , hon är allt bra hon (rydelius.blogg.se) och ja, praktikant bloggen är superb, hel bra! Linn har fått mig att börja läsa bloggar, vilket jag aldrig trodde om mig själv för kanske ett år sedan. menmen, man blir som man umgås sägs det ju?

Dagen då? Ja, den har bestått av jobb, men en glad överaskning på dagen var att Johanna jobbade, mys! Men imorse var det jobbigt att kliva upp! Det var precis som att jag inte sovit någonting, (men sanningen var den att jag sovit minst åtta timmar..) jätte skumt! Jag var så arg då väckaren ringde, och jag brukar vara trött men inte arg. Var nära på att slänga den i marken. ville nästan börja gråta, så trött var jag. När jag kommer till jobbet frågar Hanna "Oj, hur är det idag? Du ser lite trött ut.." haha grattis Linn, inte ens smink kunde ta bort din trötthet.

Lång dag, och jag blev tom anklagad för stöld av en kund, jippi, tur man håller sig lugn, för hur ska jag ha kunnat som hon sa "Tagit" en hundralapp av henne? När jag har båda händerna på vågbandet, om det vore så så vore jag sjukt skicklig! menmen, vissa har ju inte alla hemma.. Sen när jag efter mååånga timmar på Willys slutar för dagen, har jag några missade samtal och två meddelanden, ett var iaf från min mormor, jag ska få vantar av henne i julklapp, jätte fina! om ni vill kika en fin hemsida: www.solveigs-vantar.se



Just det! Till råga på allt på min morgon så hade jag ju glömt mössan på stallet, också var det -10 grader ute då jag skulle cykla, jag var inte så vääldigt lycklig då, men som tur var har jag världen snällaste mamma, så när jag slutat idag så skjussade hon ut mig till Hippo så jag kunde hämta hem min mössa, mamma berättade värsta historien som hon var med om igår, sjuka kvinnor som är helt hysteriska i bussen, vissa har ju som sagt inte alla hemma. plus att hon berättade att det var den söta lite äldre "stora" mannen som körde bussen, han som ser ut som en nallebjörn. Det är ju faktiskt inte hans fel att vädret var som det var igår.. men ojoj, tur att mamma är en ängel och står på hans sida då kvinnorna går på som nå ånglok på stackars busschaffören!

Menmen, det jag ville komma fram till nu är iaf att min beställning från ginza.se har kommit! Underbara underbara Veronica Maggio.

Nu är det DH!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0