22 december, dan före dan före dopparedan

Imorse klev jag upp klockan sju för att ta bussen klockan åtta till Ersmark och hämta bilen, (lyx) men iaf, fick glad pirr i magen då jag klev utanför lägenheten, det hade kommit så mycket snö! Jag älskar verkligen då det är så där nysnö och vitt överalt! Åkte iaf buss till Ersmark och hämtade där bilen och körde till Hippologum, byggde bana och hopptävlade, jag kom trea i 90cm! klapp, klapp på huvudet! Stolt som en tupp begav jag mig mot jobbet, där bjuder jobbet på julbord, tacktack, så där kom lite mer mysstämning in i mitt liv. satt med lite folk på deras raster innan jag började jobba, vissa gladare än andra på jobbet idag.. men stämningen i kassorna var på topp, även om alla handlar julmat nu och det är större vagnar och snittköp än vanligt så är det som att alla ställt in sig på det, vilket är toppen bra!

Efter jobbet körde jag hem bilen till Ersmark, kramade på David och Josefin och på familjen, tittade på katten då han kröp först in i en pappåse och sen runt bland julklapparna, tillslut hittade han sig en super bra plats, (enligt han själv) på ett paket som prasslade mycket, underbara söta katten, han kommer nog alltid göra så här vid jul. också blir han så social, kommer och sätter sig i knäet och på armstödet bredvid en. fina katt. saknar han!

Pappa skjussade hem mig till Morkullevägen och nu sitter jag vid datorn, bloggar direkt efter jag betalat räkningar, tung månad: 7 841 kr i räkningar.. huvva! Men en glad överaskning, fick 1500 kronor från YIT jobbet i somras någon gång.. kunde inte komma bättre till!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0