14 dagar kvar

ännu en vinterdag avklarad, imorse vad det tungt (känns som om det är en vana att börja mina inlägg på detta sätt?) Onsdagmorgon iaf, vilket betyder att jag får min tobaksbeställning, har kanske inte varit sveriges bästa KL idag, för jag har sprungit fram och tillbaka hit och dit, vissa dagar blir så.. menmen, drygt att vara så slö hela dagen, tillslut blir jag ju så fnittrig, efter jobbet tog jag bussen till stan och filosoferade runt, köpte julklapp till vår ridlärare (YES jag kom på något bra) duktiga jag, sen mötte jag upp min syster, tove och katja. mys, men oh så grinig jag var (utan mat blir jag inte så enkel att leva med..) Tur att min syster känner mig så väl, "men ät något Linn.." så det slutade med en tacotallrik på Starz, namnam, sen levde min själ upp,  vi gick förbi Sveagatan hos min underbara Anna, jag köpte mina nya leggings och sen gick vi förbi Ica Gormet. Jag, Tove och Julia hade nämligen bestämt oss för att baka pepparkakor, så vi begav oss mot Ica Gormet för att inhandla pepparkaksdeg och en kavel, vi hittade en kavel men ingen pepparkaksdeg, hur kan det inte finnas pepparkaksdeg?? Det som fanns var stenhård ekologisk, så vi begav oss mot Hemköp istället. Påvägen mot Hemköp hittade vi en vinkande Linn inne på Rut mfl så vi tog med oss henne hem till mig för pepparkaksbakning, väl på Hemköp så hittade vi oss pepparkaksdeg, men dock ingen kavel, så vi sprang förbi Åhléns istället och köpte en kavel för 125 kronor, dyrt att baka.

Sen gick vi mot vasaplan för att hitta oss en buss (jag gillar att bo där jag bor, det finns så många bussar att välja bland) när vi äntligen kom oss in genom dörren hemma så började jag att diska undan (Duktiga jag!) så det kändes toppen bra, diska till lite Maggio och sedan baka till Peter Jöback. Wonderful! Min kväll har varit alldeles, alldeles, uunderbar.

Det luktar fortfarande pepparkaka här inne,
jul mys

Kommentarer
Postat av: linnpinn

lite disney lyckades du med där på slutet va?

2008-12-11 @ 14:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0