23 augusti 2008

Vilket underbart väder idag (oj så töntigt att börja så..)

Men iaf, utställningen idag kunde inte ha gått bättre! Så duktiga ponier vi har haft med oss!
Dagen började tidigt, klev upp halv sju, (tänk så snäll jag är catarina!) sen bar det iväg efter tre tonfiskmackor till travet. då satte vi upp ringen och sen var det igång. Mycket fina shettisar och russ överallt, (gillare!) ponnisar underbara ponnisar! Tillslut efter att ha suttit i inskrivningen ett tag så begav jag mig änligen till hästarna, borstade upp Sunrise och tog bort spån från sunes man och svans och sen tog vi ut dom. Folk vände sig om och kom fram och pratade med oss om Sune. charmören nummer ett! Tror han har en helt ny fanclub på Umåker nu alltså! Men så bra han skötte sig!! Både han och Sunrise vann sina klasser, vi är så stolta!! 40 poäng på båda, återkommer med exakta sifferbedömningar senare då jag ser protokollen framför mig. Men domaren sa iaf "En solklar vinnare i klass 18, fölklassen, Nummer 27 Solklar.." JIPPI sa vi. Då gick vi vidare till Best in show med både Sunrise och Sune, kunde det bli bättre eller? Duktiga ponisar!
Men nu till det bästa, Cattis sa att om SUnrise får över 40 poäng så väntar Russutställningen på Skansen i Stockholm nu i September, så spännande!

Jobb imorgon, exakt hela dagen, så inget liv imorgon.. Men ikväll kommer iaf Suss förbi, det ska bli så mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0